4052041405 |
Matemàtiques manipulatives |
2019-2020 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
16/10/2019 - 26/5/2020 (15 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Xarau |
|
c. Santa Anna, 57 (Cerdanyola del Vallès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental V
|
| |
|
"Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19" |
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest taller neix de la necessitat de conèixer l’ús de diferents recursos i materials manipulatius que existeixen en l’actualitat, per tal de potenciar la capacitat mental en l’àmbit matemàtic dels nostres alumnes.
Ens centrarem fonamentalment en tots aquells que potenciïn el càlcul mental i la noció de quantitat. D’altra banda també ens basarem en la utilització i creació de materials manipulatius i visuals per treballar les diferents dimensions del currículum de matemàtiques a infantil i primària.
|
| |
Objectius |
- Conèixer les possibilitats de diferents materials manipulatius que podem tenir a l’abast.
- Utilitzar materials manipulatius i visuals per ensenyar matemàtiques.
- Desenvolupar les diferents dimensions del currículum a partir de propostes competencials a infantil i primària.
- Aplicar a l’aula els coneixements adquirits i analitzar la pràctica docent.
- Elaborar ítems que ens permetin avaluar propostes competencials.
|
| |
Continguts |
A cada sessió, primerament, es presentarà un recull de materials manipulatius graduats per nivell de dificultat (infantil, cicle inicial, cicle mitjà i superior), que tindrà com a objectiu facilitar l’assimilació, per part dels alumnes, dels diferents continguts a treballar.
Posteriorment hi anirà un temps d’anàlisi i temps per a familiaritzar-se amb els diferents materials. Per finalitzar les sessions es posarà en comú les experiències de cada docent.
A més, s’aportarà una part de «teoria» provinent d’articles, videos, etc.
Les dues últimes sessions seran destinades per a elaborar una proposta per introduir algun dels materials presentats al taller a la pràctica docent. Per concloure, a la última sessió es presentaran les evidències recollides per cada mestre i s’analitzarà la pràctica docent valorant-se les dificultats i resultats obtinguts.
El punt de partida seran les experiències d’aula i la pràctica dels docents que participen en els tallers. La feina que es farà serà:
- Analitzar la pròpia pràctica docent (materials manipulatius que cadascú utilitza a l’aula).
- Reflexionar i construir conjuntament propostes de millora
|
| |
Observacions |
Aquesta activitat formativa es realitzarà per dos centres:
1.- Escola Xarau
2.- Escola Les Fontetes
|
| |
Formador/a |
Maite Ribas
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
Avaluació dels materials i/o de les evidències justificades del treball realitzat.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva dels materials i/o de les evidències justificades del treball realitzat.
|
| |
Persones destinatàries |
Claustre dels dos centres.
|
| |
E-mail |
crp-cerdanyola@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
16/10/2019 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dijous |
24/10/2019 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dimarts |
05/11/2019 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dijous |
21/11/2019 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dimarts |
28/01/2020 |
1730 |
1930 |
Sessió 6 |
dijous |
30/01/2020 |
1730 |
1930 |
Sessió 7 |
dimecres |
10/06/2020 |
1730 |
1930 |
|
| |